– Release 22.11.2023 (US)
– Bundesstart 06.12.2023
– ab 20.12.2023 – Netflix
Bradley Cooper included the three of us along every step of his amazing journey as he made his film about our father. We were touched to the core to witness the depth of his commitment, his loving embrace of our father’s music, and the sheer open-hearted joy he brought to his exploration. It breaks our hearts to see any misrepresentations or misunderstandings of his efforts. It happens to be true that Leonard Bernstein had a nice, big nose. Bradley chose to use makeup to amplify his resemblance, and we’re perfectly fine with that. We’re also certain that our dad would have been fine with it as well. Any strident complaints around this issue strike us above all as disingenuous attempts to bring a successful person down a notch — a practice we observed all too often perpetrated on our own father.
At all times during the making of this film, we could feel the profound respect and yes, the love that Bradley brought to his portrait of Leonard Bernstein and his wife, our mother Felicia. We feel so fortunate to have had this experience with Bradley, and we can’t wait for the world to see his creation.
Jamie, Alexander, and Nina Bernstein
Es ist um ein vielfaches schwieriger, unter der Maske den Schauspieler Cooper zu erahnen, als in der Figur auf der Leinwand einen Darsteller zu vermuten. Bradley Cooper nähert sich im Aussehen dem Komponisten und Dirigenten sehr gut an. Doch mit Körpersprache und seinem Sprachduktus perfektioniert sich der Darsteller unverkennbar und mit Leib und Seele zu dieser Figur. Nur in der nasalen Aussprache hätte sich Cooper etwas zurückhalten können. Und als Regisseur, hätte Cooper einiges mehr wagen müssen. Nach einem Buch das er zusammen mit Josh Singer verfasst hat, erzählt Cooper die Geschichte des sicherlich bekanntesten Dirigenten der Welt sehr geradlinig. Das ist technisch erstklassig und wirklich beeindruckend. Dafür ist MAESTRO in seinen zeitlichen Verortungen und Zuordnung der künstlerischen Bedeutung einfach unzureichend, in seiner emotionalen und dramaturgischen Struktur sogar ärgerlich. Wenn man nicht bereits Kenner der Geschichte des Maestros ist.
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